fredag den 30. juni 2017

Roser, Pæoner og Voksurt

 Jeg tror vidst denne uge og weekends regn sætter et sidste punktum for pæon blomstringen i min have for i år, men jeg vil da lige vise hvordan det så ud for godt en uge siden.

Jeg tror vi er mange der er vilde med Pæoner, jeg glæder mig ihvertfald hver år til de store bløde bolde springer ud.

 Jeg har ikke så mange Pæoner inde i bedene, de fleste af mine står i skærehaven, for ellers kan jeg ikke nænne at plukke af dem.
De står i en lang række, med storkenæb under, faktisk arbejder jeg lidt på at få flere 2 årige og stauder ind i skærehaven. I skærehaven tager jeg ikke så meget hensyn til farver, der kan der blive plads til nogle af de farver som ellers er svære at passe ind i bedene. I skærehaven kan jeg også bedre binde de stauder op som vælter nemt, det kan nogle gange blive noget rod i bedene. Jeg prøver faktisk at lave mine bede uden for mange af de stauder der vælter, så jeg ikke bliver så deprimeret hver gang det blæser, for det gør det jo efterhånden ret ofte.

 Den skønne blomst som jeg har brugt sammen med Pæonerne er en Voksurt, Cerinthe major 'purpurascens, det er en virkelig skøn blomst til skærehaven, den blomstre længe, fylder godt i buketter. og holder også længe i buketter.

 Pæoner og roser er så skønne sammen, og selv om det er trist at der ikke er flere Pæon blomster i haven nu, så kan jeg heldigvis glæde mig over at roserne står i fuld flor.


2 kommentarer:

  1. Hei Jeannett. Nydelige peoner. Her har vi hatt et voldsomt uvær, så da gikk mine. Ønsker deg en fin dag.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlet
  2. Tak og i lige måde, ja det vejr opfører sig ikke altid som vi have ejer vil desværre.

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...