onsdag den 28. juni 2017

Mine indtryk fra CPH Garden

 Som de fleste nok har bemærket så åbnede haveselskabet i sidste uge op for et nyt tiltag CPH Garden. Årets havefest, et flower show inspireret af Englands Chelsea flower show, som ikke helt uden grund også blev kaldt havefolkets roskildefestival.
Jeg skulle egentlig have besøgt CPH på åbningsdagen onsdag, men det passede lidt bedre ind i resten af familiens planer først at besøge showet i weekenden, så kunne de nemlig komme med til København, og vi kunne lave en lille familie tur ud af det.

Du har sikkert allerede set en masse skønne billeder rundt omkring på de forskellige sociale medier, du har sikkert også hørt en masse forskellige holdninger og meninger til arrangementet, heldigvis har de fleste kommentarer været meget positive og rosende, og det kor vil jeg gerne tilslutte mig. Jeg syntes virkelig haveselskabet, og de mange medvirkende har gjort det super godt, jeg glæder mig til næste gang.

Her kommer nogle af mine indtryk fra weekenden, desværre regnede det noget af tiden så jeg fik ikke taget så mange billeder.

De første to billeder er showhaven Den blomstrende have som fik bronze. Jeg vil ikke udnævne nogen have til favorit have, men den her have rummer rigtig meget af det jeg gerne vil skabe herhjemme i min egen have. Faktisk var alt hvad denne have indeholde, lige fra møbler til insekthotel og til planter allerede på min ønskeliste inden showet start. 

Showhaven Den spislige have fik sølv, den var så hyggelig og fin.

Showhaven Dream a little dream blev vinder haven, desværre et lidt dårlig billede der ikke viser haven fra dens smukkeste side. Smuk have med klassiske linjer, der måske ikke kommer med så mange nytænkende ideer, men stilsikker og meget smuk.


 Her er det showhaven Seernes drømmehave

 Showhaven New Nordic Nature smuk bæredygtig have, hvor meget er produceret Dansk, der er fokus på hygge, og hvem ville ikke gerne have en badesø i haven. desværre lidt for mange sten, og for få blomster til min smag.





 Showhaven Vild og vidunderlig urban oase, en meget smuk og fotogen have. Det var virkelig en have jeg havde lyst til at gå ind i, og jeg er sikker på at hvis man måtte, så var det også en have hvor man med det samme ville føle sig velkommen. Jeg er vil med mikset mellem de design ting, og de genbrugs ting der er brugt i haven. Grænsen mellem en have der er vild og charmerende, eller rodet og overfyldt er hårfin, her er balancen rigtig fin syntes jeg.


Showhaven Den bæredygtige byhave. En virkelig hyggelig og fin have, med mange skønne ideer. Selv om de to sidste have mest henvenner sig til små byhaver, så syntes jeg sagtens de kunne inspirerer mig.
Jeg har desværre ikke billeder fra den sidste showhave, men den er virkelig fin og den kan ses lige her der kan i også læse meget mere om de forskellige showhaver.


 Camilla Plum fra Fuglebjerggaard med alle deres skønne urter




Jeg har længe ønsket mig at kigge forbi Paradehuset på Gisselfeld slot, så jeg blev rigtig glad for lige at hilse på Stig Lauritsen og Greg Kobett sikke skønne sager de havde med. De her kobber redskaber er da fuldstendig uimodståelig, og se lige hvor smukke de bliver med tiden.

Meget spændende oplæg af Charles Dowding om No Dig i køkkenhaven, han mener forøvrigt at de eneste rigtige redskaber at bruge i haven er dem lavet af kobber.





 Lidt forskellige indtryk



Fredag var der Sankt Hans og fyrværkeri på pladsen, en rigtig fin afslutning, desværre var der ikke så mange sikkert på grund af vejret.
Signe Wenneberg holdt en rigtig fin og meget aktuel båltale om ikke at lave hekse afbrænding her på de sociale medier. Det er så nemt at kritiserer og hænge nogen ud når man sidder gemt bag skærmen, det er så nemt lige at like et uheldig billede, eller puste til ilden når andre kritiserer. Facebook og Instagram er hurtige medier, vi skal passe på hinanden, tænk over at vi er alle mennesker uanset om vi er politikker, har vundet en pris, eller fx bare har en blog...



8 kommentarer:

  1. Tak for at dele dine indtryk med os :0)
    Jeg kom ikke afsted - desværre. Det passede ikke lige ind herhjemme, men så er det dejligt at mange af jer er gode til at dele indtryk og stemningsbilleder mv, så jeg alligevel får et lille glimt at af et fint arrangement. Som forhåbentligt bliver gentaget..

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv om jeg har været afsted, syntes jeg også det har været sjov at se de andres billeder. Jeg tror at det bliver gentaget, jeg fornemmer det er gået rigtig godt så mon ikke.

      Slet
  2. Hej Jeannett, jeg kiggede efter dig i fredags men blev hele tiden distraheret af alle de smukke ting der var at se på. Super indlæg du har lavet med nogle ting som jeg ikke lagde mærke til. Det viser jo bare hvor meget der var at se og man sagtens kunne have brugt et par dage derinde.
    Jeg var totalt vild med Signe Wennerbergs have :o) det an jeg se du også var.
    Masser af regnvejrshilsner fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Synd vi ikke lige fik hilst på hinanden, håber vores veje krydses en anden gang. Signes have var virkelig skøn.

      Slet
  3. Hej Jeanett.
    Du har helt ret i de positive indtryk, som dine billeder viser.
    Jeg synes dog også der var nogle svipsere, som man gerne må tale om, for ellers kan showet ikke blive endnu bedre næste år. Fx Kaos ved indgangen, hvor der (torsdag morgen) stod 200 mennesker i kø foran skiltet med medlemmer. Og nul personer foran tre indgange til gæster. Adspurgt en af de frivillige måtte medlemmer sandelig også gerne bruge gæsteindgangene. Det kunne de måske lige have råbt ud til køen. Kapaciteten af mad- og kaffe-leverancer ser jeg også frem til en forbedring af.
    Men tak for billederne, der giver et rigtig godt indtryk. Og jeg håber Haveselskabet klør på igen næste år.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt enig det er vigtig med alt slags feedback så CPH kan blive endnu bedre næste år. Jeg havde faktisk også talt med en fra selskabet i weekenden om at det var vigtig at spørge og lytte til feedback her efter showet, så det kan blive endnu bedre næste gang. Jeg tror bare ikke lige de læser med her, så det har jeg ikke brugt krudt på i mit indlæg.

      Slet
  4. Godaften Jeannett.
    Oejlige genkendlige billeder fra CPH.
    Og hyggeligt at hilse på dig.Gitte og min ynglingshave var Dorte Kvists have.
    Der var bare SÅ meget at se på og opleve.
    Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde, tror der var mange der havde den som favorit, jeg syntes der var flere gode, så jeg har lidt svær ved at vælge.

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...