lørdag den 20. maj 2017

Tulipaner kan man vist ikke få for mange af


 Jeg var fast besluttet på i efteråret da jeg lagde alle mine løg, at tulipaner dem ville jeg ikke have i bedene. De er alt for upålidelige, jeg ville hellere satse på narcisser der har det med at brede sig i stedet for at forsvinde.
Men altså hvor er de skønne alle de tulipaner, og de giver virkelig så meget til haven lige mens de blomstrer. Jeg samlede heldigvis en lille gruppe af løg som jeg lagde i nogle krukke, samlingen her står i gårdspladsen og byder mig velkommen hver dag.

Det kan godt være at de er lidt drilske de tulipaner, men jeg bliver simpelthen nød til at have nogle ude i bedene til næste år alligevel.

 Cuban Night skøn farve og en smuk åben form, og så er jeg vild ed de flosset kanter.


 Den hvide lilje formet tulipan hedder Ballade white, og den smukke fyldte gule hedder Akebono

 Herunder er det Queen of night som mange sikkert allerede kender.


 Herover er det Purissima, det var den første der sprang ud, og den er ved at være færdig nu. Den var utrolig smuk i udspring (se billeet herunder) men den blev desværre efter min mening hurtig for åben og flossig.

De gule kajserkroner er egentlig færdig nu men jeg lavede den fejl i efteråret at jeg satte dem i krukken sammen med tulipanerne World Friendship som først blomstrer nu. Foreftertiden vil jeg kun sætte en sort i hver krukke, så jeg kan flytte om på krukkerne efterhånden som de blomstrer og afblomstrer.
Herunder kan i se samlingen da det var kajserkroner og Narcisser der blomstrede.




4 kommentarer:

  1. Hei. Nei det kan man ikke. Jeg elsker tulipaner. Cuban night var nydelig. jeg skal notere meg navnet. Ønsker deg en god helg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den er virkelig skøn, den vil jeg gerne anbefale.

      Slet
  2. Hvilken smuk krukkeopstilling:) Jeg har også lige læst dit indlæg med alle narcisserne, og hvor ser det også skønt ud! Jeg må da vist huske at lægge narcisser til efteråret!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, ja narcisser dem skal vi have mange af, det er så fint når de viser sig der i foråret.

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...