onsdag den 31. maj 2017

Haven vokser til


 Det bliver grøn i haven, staudebedene begynder at vokse til, og lukke efterhånden snart bunden igen, det ser skønt ud, og jeg behøves ikke være så flittig med at luge, det kan jeg li'.

Artemisia 'Silver Queen, Stipa tenuissima 'Ponytails' og Lammeøre 'Beg ears er nogle af kandtplanterne i det hvide/lyserøde bed

 Jeg har desværre ikke lige navnet på de hvide Geranier, der findes så mange smukke.

 Men et godt bud på de her på billedet under må være Geranium Macrorrhizum album

 De smukke hvide Løjtnanshjerter blomstrer stadig

Der står en håndfuld Allium i det hvide bed, det er nogle jeg lagde for et par år siden, da jeg troede bedet skulle være lilla. Så skiftede jeg mening, men kunne ikke lige nænne at fjerne de smukke lilla kugler. Efter blomstringen finder jeg et nyt sted til dem, måske i det lilla bed vil være mere passende.

Det mørke og lilla bed er også godt på vej, selv om der ikke er så meget der blomster endnu. Lige nu er det mest Blodblommen, og den mørke Acer der bestemmer farverne i bedet.

 Akelejefrøstjerne og forskellige Geranier giver dog også lidt farve

 Og så er salvie og de mørke Kvan godt på vej.

 I fødselsdagsgave fik jeg 4 Klematis 2 forskellige til at plante op ad espaliernettet, de kommer nok ikke til at blomstre i år, men bare de så vil brede sig godt er jeg også tilfreds.


6 kommentarer:

  1. Hei. Ikke værst å få planter til fødselsdagen. Flotte bilder. Det spirer og gror her også. Ønsker deg en fin dag.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlet
  2. Det er så skønt når bedene lukker til og vi slipper for for meget ukrudt.
    Det ser rigtig fint ud med dine store bede.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, ja det letter lidt på luge arbejdet.

      Slet
  3. Så velfunderte bed du har. Jeg må nesten le, endring av farger og struktur kan få en til å flytte på det meste. Kjenner meg igjen. Hilsen fruen i Furulunden.

    SvarSlet
    Svar
    1. mange tak, jeg flytter også en del rundt, så er farven forkert, eller så er blomsterne for store elle...

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...