torsdag den 29. december 2016

Sidste glimt af julen

 Jeg håber virkelig i alle har haft en skøn jul og efterfølgende skønne juledage sammen med alle dem i holder af. Her kommer lige de sidste glimt af vores jul. 

For nu er julen pakket ned her i huset, og vi ser frem mod et nyt have-år snarest. Mit hoved bobler af ideer til nye tiltag i haven, nogle af dem er allerede på vej, andre må vente et par år, men det er jo netop en af de skønne ting ved at have en have, man stopper aldrig med at tro på fremtiden, og lægge nye planer.

I år vil jeg prøve at nyde vinteren, og glædes ved de muligheder som en pause fra haven giver mig.
Lige så snart nytårsaften er fejret, plejer jeg at længtes efter foråret, det kribler i fingerne for at komme til at så og plante. I år vil jeg bruge vinteren på at læse have bøger, tegne min kommende potage, bestille frø og drømme gode have drømme.

...og så må der gerne komme lidt sne, hvad med jer hvad drømmer i om.




3 kommentarer:

  1. Jeg kan ikke helt slippe havearbejdet, jeg har været ved at plante i dag....og bestilt de første frø! Men vinterhavearbejde er vejrafhængigt, så måske må jeg kaste håndklædet i ringen - ellers bliver jeg nok ved med at finde noget at give mig til derude.

    SvarSlet
  2. Jeg kunne også godt tænke mig at pakke julen ned, det vil min bedre halvdel bare ikke være med til.Januar kan godt blive umådelig langtrukken, især hvis regnvejret kommer til at dominere, og så er det godt med nogle indendørs sysler.

    SvarSlet
  3. Det var nogle virkeligt skønne juleglimt her fra dig. Mange har det som dig, julen pakkes ned og vi skynder os at komme videre hen over nytåret og spejder efter forårstegn. I år har vi valgt at lade julen og træet stå til efter nytår, der er et par stykker mere i vores omgangskreds, som vi gerne vil vise det også :)
    Jeg drømmer om sne og frostklare dage med solskin og gode dage med hygge inden for til både læsning og håndarbejde. Jeg har ikke så mange haveplaner for næste år, men der drømmes helt sikkert om den nye havesæson.
    Godt nytår:)

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...