torsdag den 23. april 2015

Give away, vind bogen Kreativ genbrug ideer til haven



kreativ genbrug ideer til haven
Jeg har tidligere skrevet om min begejstring for bogen. Det er virkelig en bog, fyldt med mange gode ideer til haven. Ikke kun de klassiske genbrugs ideer med ting fundet på loppemarked, der er også mange ideer om genbrug af regn vand, og genbrug af affald fra haven til fx. belægning på havegange.
Du kan læse meget mere om bogen i mit indlæg her eller købe bogen her


Nina Ewald 
Har forære mig et eksemplar af bogen, fordi jeg har bidraget med et af mine billeder til bogen.
Hun har været så sød at give et ekstra eksempar til en heldig vinder her på bloggen, mange tak for det. Du kan læse meget mere om Nina Ewald og hendes tidligere bøger her

Give away
Alt du behøver gøre for at deltage er at skrive et kommentar til indlægget her, du må gerne skrive om hvordan du genbruger i din have, på din altan, eller måske i vindueskarmen, men det er altså ikke et krav. Det er heller ikke et krav at følge med på bloggen, men du er selvfølgelig meget velkommen.

Jeg trækker den heldige vinder søndag den 3. maj efter kl. 12


45 kommentarer:

  1. Den ville jeg virkelig gerne vinde. Har et kolonihavehus, der trænger til en ordentlig overhaling, så masser af inspiration ville være fantastisk. ☺️

    SvarSlet
  2. Ej det lyder som en god bog! Jeg bruger genbrugsmøbler og Potter, men jeg har også bygget en krydderurtekasse af en Palle 😊 jeg krydser fingre

    SvarSlet
  3. jeg bruger en gl stige til blomster på altanen.)

    SvarSlet
  4. Jeg deltager gerne. Indtil nu genbruger jeg kun inden for og det kunne være sjovt at gøre det i haven også.
    /Susanne

    SvarSlet
  5. Jeg samler regnvand i en tønde, og genbruger spande og potter osv. i drivhuset. Samler frø hvert efterår - det er vel også en form for genbrug.

    SvarSlet
  6. Jeg genbruger alt, hvad jeg kan. Krydser fingre for at vinde :)

    SvarSlet
  7. De fleste af mine møbler i kolonihaven er genbrug... men jeg kunne virkelig godt bruge meget mere inspiration, specielt til udendørs :-D
    Følger via Bloglovin'.

    SvarSlet
  8. Jeg vil elske at vinde denne bog. Jeg har 2 kæmpe haver der emmer af tristhed og manglende inspiration. Jeg går ind for genbrug og vil gerne optimere mine haver med lidt godt - men samtidig noget genbrug som kan inspirere til mere ophold i haverne :)
    Rigtig godt forår
    kh June
    jusp@hotmail.dk

    SvarSlet
  9. Det kunne være forfriskende med nye ideer. Genbruger også det jeg har, sålænge det kan hænge sammen

    SvarSlet
  10. Genbruger lige nu mest naturens egne materialer, som gamle grene i bedene til div. Lys lygter. Ønsker mere inspiration :)

    SvarSlet
  11. Er vild med sjove, gamle møbler og farverige påfund i min have, så en bog til mere inspiration i den retning bliver modtaget med kyshånd.

    SvarSlet
  12. Elsker genbrug og er lige flyttet i hus, så den bog står højt på ønskelisten 😃

    SvarSlet
  13. God inspiration til genbrug kan msn heldigvis altid bruge :-):-)
    Vestermarksgaard@gmail.com

    SvarSlet
  14. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  15. Fedt- den vil jeg gerne kigge ide... mit genbrug i haven er pt en gammelplys sofa der er blevet malet og står i læ og så bruger jeg æggebakker og toiletruller til alternative spirepotter... Højbedene med plantesæk i pallerammer behøves jeg ikke nævne vel ? de er jo overalt...

    SvarSlet
  16. Jeg ville meget gerne genbruge noget mere, fx regnvand, men kunne godt bruge lidt inspiration. :)

    SvarSlet
  17. uuuhhh den lyder spændende..

    jeg elsker at genbruge den slags ting..
    Vi fældede et stort birketræ sidste år og det er bla. blevet en stumtjener og en skammel i entreen, en pedistat til en palme, lysestager i vinduerne, smykke-holder til mine halskæder, stammer til paddehatte-stole til ungerne i haven og hegnspæle til hegn om vores kartoffelbed.
    Vores sandkasse (8 x 3 meter) er fyldt med sand som vi har gravet op fra grunden. (der er det fineste strandsand i ca. 1. meters dybde.)
    Sandkassen og vores højbede er bygget af træ som vi har fået fra et byggeri (det var brugt til afspærring)
    Vi har 2 gamle ovenlys-bobler som vi bruger til vores højbede, så jorden bliver hurtigere varm.

    Vi har 2 store drag-kister (fundet ved storskrald) de står på vores terrasse og bruges til havehynder og legetøj.

    Manden har fået en 1000 l. palletank, fordi han gerne vil lave et system så vi kan bruge regnvandet til at skylde ud i toilettet.

    Jeg har malet vores gamle (forskellige) havepotter, så de er blevet samme farve. Det gav liv til nogle potter, som ellers aldrig ville være blevet brugt.


    SvarSlet
    Svar
    1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
    2. hov.. jeg har da også et par stole med husløg og et gammelt bålstativ som jeg bruger til ærter i højbedet..

      Slet
  18. Jeg har ikke haft så meget fantasi til at bruge genbrug endnu.. så det kunne da være fedt med lidt inspiration :-)
    linefugl09@gmail.com

    SvarSlet
  19. Jeg går også ind for genbrug på mange forskellig måder. Når jeg skyller frugt og grønt sætter jeg en balje under vandhanen og opsamler skyllevandet til at vande med i haven :-)

    SvarSlet
  20. Uh den vil jeg da gerne vinde. :) Men jeg er nysgerrig.. må vi ikke se det billede du har bidraget med? Det er da cool :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo Rakel det må du rigtig gerne, jeg viste det i indlægget hvor jeg skrev om bogen. Du kan finde linket til mit tidligere indlæg i dette indlæg længere oppe.

      Slet
  21. Det lyder som en god bog :) Vi genbruger potter og planter :)

    SvarSlet
  22. Det er min mor der ordner haven her hjemme og hun siger at alt bliver genbrugt. Potter, planter, kompost- det hele!:)

    SvarSlet
  23. Jamen jeg genbruger ikke noget til haven endnu, det er derfor jeg skal have fingrene i den fine bog!:)

    caroline-os@hotmail.com

    SvarSlet
  24. Jeg har min egen kompost og samler altid frø som jeg sår året efter. Men ville gerne have en regnvandsopsamler. Evajj.au@gmail.com

    SvarSlet
  25. Jeg bruger en gammel mælkejunge til blomster, brugt flotte sten og muslingeskaller fra stranden, som pynt i mine blomsterbede. :)
    piastulle@hotmail.com

    SvarSlet
  26. Jeg genbruger potter , har en kompost og bruger frø fra året før
    briananette@gmail.com

    SvarSlet
  27. Jeg genbruger gerne planter, som andre ikke vil have mere...

    Vh Mie Kristensen
    miekrumme(a)hotmail.com

    SvarSlet
  28. Jeg har købt et gammel glasskab på dba.dk som jeg nu bruger som væksthus på min lille altan :)

    hersom@mil.dk

    SvarSlet
  29. sikke en spændende bog, x fingre
    marianne.lykke@gmail.com

    SvarSlet
  30. Sikke en skøn præmie. Min kæreste og jeg flytter ind i vores nye lejlighed den 1. maj, og får nu for første gang en lille have. Har derfor ingen erfaringer med genbrug i haven, men kunne være rigtig sjovt at prøve kræfter med det :-)

    tina-hauris@hotmail.com

    SvarSlet
  31. Hej!! Jeg bruger avispapir og toiletruller til at lave spiringspotter af. Jeg gemmer altid frugtkasser, altså de små, man får mandariner i, så de kan bruges til at sætte potter i eller til opbevaring af frøposer mm. Jeg komposterer, og så sætter jeg altid de løg ud, som egentlig var købt til at stå i stuen. Jeg forsøger også samle frø, men det er jeg ikke så dygtig til endnu. Ituslåede potter, eller grimme potter vi ikke gider bruge mere, bliver slået i mindre stykker og brugt i bunden af nye potter.

    Jeg vil også blive rigtig glad for at vinde den fine bog.....jeg elsker kreabøger og håber altid på at lære, eller blive inspireret til nye projekter!!!!
    lissen1966@gmail.com

    SvarSlet
  32. Vi genbruger, så meget som muligt. Hvis jeg skal have nyt, køber jeg det gerne i genbrugsbutikken.
    betty3dk@gmail.com

    SvarSlet
  33. Jeg har ikke fået købt bogen endnu, så den vil jeg meget gerne vinde. Nina skriver nogle fantastiske bøger!

    Jeg genbruger frø og stiklinger fra haven og bytter med andre haveglade. De fleste af de (plast)beholdere jeg sår i, er også genbrug fra fødevarer.

    God uge :-)

    SvarSlet
  34. Lyder som en dejlig bog - kunne godt bruge noget inspiration :-)
    Lene (Nielsen_jyde@hotmail.com)

    SvarSlet
  35. Jeg genbruger rigtig meget! Bæde min egen mad, og ting fra storskralden. Faktisk er der nok ikke noget på min altan jeg har købt :)

    Landstroem@hotmail.com

    SvarSlet
  36. Vi har næsten lige købt kolonihave, og vi har til hensigt at dyrke haven økologisk og ved hjælp af genbrugsmaterialer. Indtil videre er det lykkes både med indretning af hus og med dyrkning. Jeg kunne rigtig godt bruge bogen og vil meget gerne være med i din give away.
    Kh Lotte (www.lottesroom.blogspot.dk)

    SvarSlet
  37. Jeg genbruger alt, og i min lille have er der plantet i gamle træ kasser, og møblerne er gamle fra loppemarkedet :)
    Denne bog ville jeg elske at vinde xx fingre
    A

    SvarSlet
  38. Jeg genbruger emballage fra druer o.lign. Så kan jeg fylde dem når jeg høster i haven. Mælkekartoner er gode at så i, især gulerødder da vores jord ikke er er så godt til dem. Gamle borde, bænk og et stålbord fra en bager er blevet til et primitivt udekøkken. Men her kan jeg godt bruge noget inspiration til få det til at fungere og passe ind i helheden.

    Kh.
    Anne-Marie ama(at)grafvika.dk

    SvarSlet
  39. Der genbruges hid og did, lige fra regnvandet, som bruges både til pryd og nyttehave, til plastikbakker fra grøntsager, som er glimrende vandingsbakker til tørvepotter. Derudover elsker jeg at gå på loppejagt efter gamle zinkkar og små finurligheder til drivhuset.

    SvarSlet
  40. lyder som en bog der kunne give masser inspiration til nyt brugt på altanen :)

    SvarSlet
  41. vi forsøger at genbruge gamle kar og fade til at sprede hygge i haven med blomster.

    SvarSlet
  42. Kompost er jo en form for genbrug.
    Jeg bruger gamle Madam-Blå ting til at plante i.
    Jeg bruger gamle "jern-ting" til at danne baggrund for planterne.

    tagelaursenpiaeriksen@gmail.com
    herframinverdengaer.blogspot.dk

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...