søndag den 26. april 2015

Forårs rengøring i legehuset


Store vaskedag 
Planen var egentlig en stille søndag, Leif er ude at fiske hele dagen, og Filippa og jeg har lidt forårs snue/undt i halsen på vej.
Men over middag spurte Filippa om vi ikke skulle gøre legehuset rent, et projekt jeg den sidste måned har prøvet at overtale hende til at hjælpe med, så der skulle ikke så meget overtalelse til. Jeg fandt hurtig vand og sæbe frem, og mens Filippa fik vasket køkkentingene af, gjorde jeg rent i huset.

Bagefter dimsede vi med at få det hele på plads igen, Filippa satte på plads inde i huset, noget jeg bestemt ikke måtte blande mig i, så jeg fiksede lidt blomster udenfor i stedet for.

Bagefter blev der leget flittigt, ja det er altså bare sjovere at lege i et rent og ryddelig legehus. Det bliver sikkert hurtig beskidt igen, for legehuset er heldigvis et populært sted at lege, og vi har ingen regler, her må der gerne laves sandkager.











15 kommentarer:

  1. Det ser bare fint ud, og skønt at hun selv vil indrette det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg har nok dimset lidt for meget for hende, nu vil hun selv og jeg kan nesten ikke have det hi hi det kribler i fingerne for at blande mig

      Slet
  2. Det er så fint! Hvor stort er det egentlig?

    Vh
    Trine
    Smil-i-hverdagen.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. tak det er ca 5 kvadratmeter, og så er der godt med højde til loftet. Det er Leif der selv har lavet huset, jeg syntes den har en rigtig fin størrelse, ikke for stor og ikke for lille.

      Slet
  3. Jeres legehus er simpelthen bare så fint. Frederikke vil så gerne have vores malet indvendigt, men det kan jeg altså ikke overskue. ;) F og en veninde har også ordnet legehuset herhjemme idag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. tak, ja det er så hyggeligt når de selv kan, de får lidt mere ejerskab for det. Vi er rigtig glade for at vi har malet det, det gør det lidt nemmere når det skal vaskes, men det var også et stort stykke arbejde.

      Slet
  4. Svar
    1. Tak og mange tak for kommentar ;-)

      Slet
  5. Hvor er der blevet fint ,det er godt hun selv hjælper med at gøre rent i huset ,det var vist også tiltrængt,-ps er hun ikke træt i dag, det var en fin dag i gård, hvor var hun bare rigtig dygtig og så sød ud på danse gulvet, tak for en skøn eftermiddag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak jo hun var rigtig træt efter en lang danse dag, men vi tog det stille og roligt.

      Slet
  6. Skøn legehus, skøn pige, dejligt med et legehus, der kan bruges mange timer og dejligt med fælles projekter :-), kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ja det er så hyggeligt når vi kan lave noget sammen, hun er ellers ikke lige den der frivilligt tilbyder sig når der skal ordnes i haven desværre.

      Slet
  7. Hvor ser det godt ud! Virkelig fint og hyggeligt - det er da ærgerligt at det er et selv-byg :-D

    SvarSlet
  8. Hvor er det et dejligt legehus Filippa har. Super hyggeligt og dejligt indrettet. Der er plads til fantasien kan udfolde sig. Elsker når børn leger i legehuse :-)
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
  9. Hvor fandt I vinduer til legehus projektet? Var det svært at bygge? Synes det er så fint og dejlig størrelse.

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...