tirsdag den 17. januar 2012

Mens vi venter på foråret

Foråret herhjemme begrænser sig endnu kun til vindueskarmen, udenfor er der ikke meget forår at spore. Det er midt vinter og det viser sig tydelig, vi bor det koldeste sted i Danmark, lige midt i midtjylland, ude på landet hvor der ikke er mange huse til at give læ og varme. Vi bor et rigtig dejlig sted som vi er glade for, det blæser ikke så meget som ude ved kysten og om sommeren er det dejlig varmt, men til gengæld kommer forår og sommer noget senere end andre steder. Derfor er der heller ingen vintergækker på vej op endnu, og igen små spirer under buskene eller knopper på buskene. Det eneste forår vi har er den vi selv skaber i vindueskarmen, men her får den også hele armen. For her efter jul trænger jeg virkelig til blomster i lyse farver og jeg elsker alle de fine løg planter som er kommet frem på hylderne i butikkerne og jeg har svært ved at handle ind uden lige at putte et par løg i kurven. På billederne under kan i se hvordan min have så ud i søndags, dejlig vejr, vindstille og blå himmel, lige sådan jeg aller bedst kan lide det.






9 kommentarer:

  1. Åh hvor har du altså bare en forfærdelig skøn have!! Og hold op hvor er den bare pæn/ordentlig/nydelig!!!! I år blir det (hvis tiden er til det) min tur til at få drivhus - og shit hvor jeg glæder mig!!!
    Men igen - fin, fin have - også uden vintergækkers og co. lidt endnu!!
    Kh Maj

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Enig med Maj - din have er SKØN! Og fantastiske vinterbilleder! Jeg har btw heller ikke spottet vintergækker her endnu.

    SvarSlet
  4. Lækker have - men vel også tidkrævende tænker jeg - det ser virkelig flot og ordentligt ud - på den dejlige måde!!!!! Jeg bor også i midtjylland, Silkeborg, men inde i byen, og her så jeg de første knopper på træerne i går, så foråret er stille og roligt på vej!!!!

    SvarSlet
  5. Der bliver brugt timer i den have ;o)
    Den ser flot ud, som den er lige nu synes jeg, stille og uskyldig, inden alt livet som vokser og lever i den, vågner...

    Og Jeannett, husk nu lige at Januar OG Februar er vintermåneder, hehe... Kan godt forstå du længes efter forår, men vi er trods alt først lige rundet halvdelen af vinteren, hehe, så jeg smiler lidt......

    Vil dog glæde mig til billeder af haven din, i foråret :o)))

    SvarSlet
  6. Sådan en lækker have! Synes heller ikke, der er meget forårstegn her hos os så jeg er også afhængig af blomster og løg i lyse farver..;)
    Ha' en dejlig dag..
    KH Anne

    SvarSlet
  7. åh så meget frost har vi slet ikke haft i år...7-9-13- jeg savner ikke sneen....

    SvarSlet
  8. Hold da op en stor og flot have :-) fantastiske frostbilleder.

    SvarSlet
  9. Mange tak for kommentar alle, jeg tror vidst det er fordi at det er vinter i syntes her ser så ordentlig ud, der er bestemt meget ukrudt rundt omkring, tror bare ikke det ses så tydelig her om vinteren :) Drivhuset er ikke tømt og urtehaven bliver normalt først luget til foråret, og vi har lagt flis i nogle af bedene og det holder jo en del ukrudt væk :) Det er sandt at vi bruger mange timer i haven, men det er nu mest leg og hygge, for der er faktisk ikke så meget at luge mere, vi har sløjfet et langt staude bed vi havde langs med bøgehækken ned til huset, og nu står der kun roser med flis under. Jeg er egentlig ikke så vild med flis, men jeg er vild med roser og gider ikke bruge tiden på at luge så det var den eneste løsning. Vi havde også et bed med bundække under roserne, det blev også for besværlig så der er også flis nu. Haven er faktisk noget større end i kan se, vi har 2 frugthaver mere, men der er bare græs under, vi bor jo på en gård så det er ikke plads vi mangler :)

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...