torsdag den 7. september 2017

Panicum i potte

 Jeg har plantet lidt nyt ved terrassen, jeg var ikke helt tilfreds med den mynte der stod der før i en gammel zink balje, det passede ikke rigtig lige der.
Nu står der en af mine yndlings græsser i en sort potte, og jeg syntes det passer perfekt lige der op af den sorte væg.
Den græs jeg har plantet som faktisk er en Hirse og hedder Panicum virgatum 'Squaw, er fuld hårdfør her i Danmark. Den bliver omkring en meter, og her sidst på sommeren får den rødlige blade, og brunlige blomster.  Den er stadig meget grøn, men langsom skifter den farve til smuk dyb rød, her hen over efteråret.
Jeg syntes den rødlige farve passer perfekt op af den sorte væg, enkelt og smuk

 Ved siden af står et stort fad fra B-green, med vand som danner et lille spejl, når man nu ikke har andet vand i haven må man jo være lidt kreativ. Nogen vil nok sige det er lidt tøset, men helt ærlig det er jeg jo også...


10 kommentarer:

  1. Hei Jeannett. Så flott som det ble. Jeg har også Panicum. Elsker gress. Rett plante på rett plass. Når det gjelder vann i hagen er det ikke mye som skal til. Liker sånt jeg. Fin dag til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak ja lidt vand er også godt :-)

      Slet
  2. Hej Jeannett
    Hirsen er meget smuk og elegant op ad den sorte væg. Godt set. :-) Mon den kan klare vinteren i krukken?
    Jeg glæder mig til, at du skriver mere om alle de andre vidunderlige græsser. Bl.a. de to lave jeg forelskede mig i, da jeg besøgte din skønne
    have.
    Mange hilsener, Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, jeg skal som lovet nok skrive om de andre græsser også, jeg har så mange indlæg der venter, men desvære for lidt tid. Jeg er næsten mere bange for krukken end for græssen, så jeg tror den ryger i stalden vinteren over.

      Slet
  3. Kære Jeanett

    Hvor ser din have bare helt eventyrlig fantastisk ud. Efter en længere pause fra blogverdenen har jeg lige genopdaget din. Og sikke en fornøjelse! Jge har skrevet en lang mail til dig, som jeg håber, at du vil svare på, når du finder tid. Men indtil da - tak for en spændende og inspirerende blog! Jeg må se at komme op på blog-hesten igen! ;-)

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne mange tak for din mail, jeg ar læst den og jeg skriver lige til der her i løbet af ugen, beklager jeg ikke har fået skrevet før men der har været så meget at gøre. Fedt du overvejer at blogge igen, jeg elsker din stil.

      Slet
  4. Jeg skynder mig at springe de andres kommentar over, Jeg er solgt! hvor har du bare ramt plet med din krukke og det smukke fad. Der er en smuk stilfuldt helhed over den sammensætning du har lavet.Kæmpe respekt for din evne til det.Hygge herfra med ønsket om en god dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak, det var virkelig sødt sagt, god uge til dig

      Slet
  5. Svar
    1. Ja Hirsen er så skøn, det er virkelig en af mine favoritter.

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...