søndag den 10. juli 2016

Heldige hund og lige rigelig regn i denne uge

Igen i år blomstrer klematisen overdådig i hundegården, heldige hund at have sådan et syn hver dag lige udenfor indgangen til sit hus.
jeg kan ikke huske hvad den hedder, men gode bud er Jackmanii eller Etoile Violette uanset navn så er den virkelig livsglad og smuk. 

I dag vil jeg tage regntøjet på og flytte nogle stauder, det gode ved det danske sommervejr er nemlig at jeg ikke behøves vente til efteråret med at flytte stauder, jeg kan flytte dem lige nu her hvor jeg kan se hvad det er for nogen planter jeg flytter, og hvor meget de fylder. Temperaturen er under 20 grader, og vi har siden Sankthans fået ca 35mm regn i ugen, dog lige undtaget denne her uge hvor vi har fået 60mm. jeg klager ikke over den danske sommer nej nej, men jeg glæder mig over at vi bor på toppen af bakken, og at vi har sandmuldjord.





14 kommentarer:

  1. Hvor er den clematis dog fantastisk smuk! Jeg glæder mig ligesom dig over min sandjord, for regne det vil det åbenbart. Vi har nu også haft tørvejr i denne uge - faktisk én hel dag i går! Jeg håbede, at den dags vejr var starten på en ny epoke med tørvejr, men nej! Igen i dag regner det voldsomt. Jeg elsker dansk sommer og vil heller ikke klage, vi må få det bedste ud af det, som nu f.eks. at flytte stauder!

    SvarSlet
    Svar
    1. Så fik vi lige en uge med dejlig tørveje ihvertfald her, inden jeg fik svaret dig. Nu er det så igen begyndt med bygevejr og vi er kommet hjem fra ferie, så jeg tænker jeg bare fortsætter med at flytte stauder ;-)

      Slet
  2. Heldige hund og heldige dig...at have sådan en overdådighed wow den Clematis er smuk med smuk på..
    Kh. Grethe fra HAVELIV

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den er skøn, jeg tror jeg har fået plantet den på det helt rigtige sted.

      Slet
  3. Hvor er den dog stor og smuk. Her har det også regnet en del og så er det endelig en fordel med sandjord så det bare forsvinder næsten lige meget hvor meget der kommer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg tror nabo landmanden gerne vil have lidt tungere jord, der bedre holder på vand og næring, men jeg klager bestemt ikke, det er perfekt til haven

      Slet
  4. Hej Jeannett.
    Utrolig smuk og kraftig clematis.
    Jeg får også plantet og flyttet rundt, men jeg synes dog, at der er lidt for meget gang i ukrudtet.
    Vi har også sandjord så der står ikke vand nogen steder.

    Ha`en god søndag

    hilsen Bente.

    SvarSlet
    Svar
    1. øh ukrudt ;-) nåå ja det havde jeg næsten glemt, det bliver ligesom bare en del af hverdagen, men heldigvis er det jo nem at luge her på de lette jorde.

      Slet
  5. Hvor er det bare en smuk klematis! Den klipper du vel ikke ned? Jackmanii er meget kraftig, så mon ikke det er den?

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo det tror jeg det er, nej jeg klipper den ikke ned jeg overvejer dog at klippe den ned i år, den er ved at være lidt åben forneden

      Slet
  6. Mon hunden så sætter pris på den ? Og Ja, det er da herligt ikke at behøve at vande ;-) for koppen er halvfyldt ikke halvtomt. Knus og feriehilsen til jer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og ferie hilsner til jeg også, håber i har haft en skøn ferie.

      Slet
  7. Så positiv - for den danske sommer har været våd! Men du har ret så kan man da bare flytte rundt på stauder.

    God Sommer - nu kommer varmen!

    SvarSlet
    Svar
    1. ja sådan er det vi flytter stauder og overvejer snart at anlægge et regnvands bed :-)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...