søndag den 29. november 2015

1 søndag i advent nedtællingen til jul er startet

Det er første søndag i advent, og jeg har kastet mig ud i selv at binde min krans i år. Jeg har nemlig været på kranse kursus ved Margit, og nu kan jeg slet ikke stoppe.
Jeg er temmelig priviligeret hvad angår gran og diverse pynte grønt for udover at, vi selv har juletræer og fyr på markerne, så er der også skønne ting at finde i hegnet rundt om gården. Jeg ville ønske jeg havde mere tid og evne til at udnytte alle de skønne ting der er at finde lige uden for døren, men øvelse gør mester er det ikke det man siger.
Nu har jeg indrettet et lille krea hjørne ude i mit potte rum, og med en lille gas varmer til at varme rummet op med, håber jeg, at jeg bliver lidt bedre til at udnytte aftentimerne.

Det er virkelig svært at tage billeder for tiden, inden man får set sig om er det blevet mørkt og alle billederne bliver gule og grumset, men i skal da ikke snydes for min helt egen hjemmelavet adventskrans, spørg lige om jeg er stolt....





18 kommentarer:

  1. Hvor er den fin, og kan kun give dig ret i at naturen rummer så mange små gaver og at det er en stor fornøjelse og ret afstressende (ihvertfald når først man har lært det) at stå og arbejde med de helt friske materialer:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja enig, jeg glemmer virkelig tiden når først jeg kommer igang

      Slet
  2. Glædelig juletid ønskes og sikke en smuk krans du fik bundet :-)
    Jeg lavede min adventsdekoration i en kæmpekogle i år.
    God dag .

    SvarSlet
    Svar
    1. Kæmpekogle det lyder spændende, og glædelig jul til dig også

      Slet
  3. Hvor er det en fin og køn krans!
    Med lige tilpas pynt, så den er enkel og alligevel julet:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, jeg er ikke så god til alt for meget pynt, det ender altid med at blive de lidt enkelte udgaver jeg får lavet.

      Slet
  4. Hvor er det fint, er selv fan af det skal være så naturlig som mulig.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja der er så mange ting at hente i naturen, og glas kugler kan bare ikke hamle op med rigtige kogler.

      Slet
  5. Hej Jeannett.Smuk krans du har lavet.................og dejligt når man selv har materialerne i haven.
    Viser også hvad jeg fik lavet i weekenden.Det er bare så hyggeligt at sidde og lave juledekorationer med en veninde......................og der var samlet et stort forråd fra skoven.
    Godt du kan stå i dit potterum og reagere.Og er da lidt misundelig på dit kursus hos Margit.
    Men der er desværre lidt for langt væk fra mig.
    Jeg synes også at det er svært at tage gode billeder på denne årstid.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, jeg er ikke helt så effektiv som jer, men lidt bliver det til. Ja synd at der er så langt herop, for jeg kan virkelig godt anbefale et kursus hos Margit hun er super dygtig.

      Slet
  6. Hvor er den flot! og fedt med gasvarmer i potterummet- du har i hvert fald pyntet fint der ude på bordet- og så med termojakke eller lignende på-- og måske varm the kunne jeg da godt drømme mig derud i bindeland... har du iøvrigt set den nye blomsterforretning i Viborg på Toldboden 3- pladsen lige overfor kapellet- de har vildt flotte ting..;-) meget inspirerende! og så giver jeg kaffe hvis du kigger forbi..

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej den har jeg slet ikke set, det skal jeg vidst høre lidt mere om på lørdag, tager gerne imod en kop kaffe også.

      Slet
  7. ÅH hvor er den flot ,man skulle tro det var en Claus Dalby kreation ,super skøn rum du har .tak for lån for Filippa den anden dag vi havde en rigtig hyggelig dag på skolen .

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak du er så sød, ham når jeg vidst ikke til sokkeholderne, men jeg er alligevel lidt stolt af at jeg selv har lavet den her.

      Slet
  8. Kære Jeannett Det er vel nok en rigtig smuk krans du har lavet! Hvor skønt at du har så meget at tage af lige uden for døren. God weekend kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ja det er virkelig super fantastisk, så jeg må se at blive bedre til at udnytte det.

      Slet
  9. Vakker krans, flotteste og frodigste rett fra naturen - med litt hjelp fra deg! :D

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...