torsdag den 15. oktober 2015

Store overvejelser og nye vinkler af haven

Når jeg viser billeder fra haven, så er det selvfølgelig fra de steder og hjørner der er mest fotogene. Sådan tror jeg de fleste har det, jeg mener hvem gider se på en kedelig græsplæne uden blomster eller andet liv, når der er fest over i staudebedet. 
Derfor tror jeg også der er mange af jer der ikke ved hvordan min have egentlig ser ud,  hvor stor den er, og hvor øde den egentlig er nogen steder. Jeg har været lidt rundt med kameraet for at fange de forskellige vinkler i haven og gårdspladsen, så nu kan i bedre få et overblik over hvordan haven ser ud, dog uden køkkenhave og frugthave. Jeg går nemmelig med store overvejelser for tiden, meget store, for vi har lige haft besøg af ham HER

Vi havde mange ønsker og ideer om omlægning af haven, men når jeg drømmer flyver fornuften nogen gange, og Leifs ideer er simpelthen sååå kedelige. Så vi fik en aftale med Kjeld om at han skulle komme og hjælpe os på vej, og pejle os lidt i den samme retning. 

Vi valgte Kjeld Slot fordi hans tilgang til tingene passede lige i tråd med det vi gerne ville med haven, og fordi vi syntes han er sindsyg dygtig. 

Han har fået os til at se haven med helt andre øjne, fra nye vinkler, til at arbejde i akser og buer, og til at se hvor vigtig det er med en grund struktur fx i form af hække, og ikke mindst til at være tro mod den type gård have vi har.

Nu glæder vi os så bare til at give den gas med omlægninger, ombygninger, plante og fælde træer, nye hække, og nye bede, vi har virkelig fået noget at gå igang med. 

Nu er vores tid og økonomi ikke lige til at vi tager det hele i et ryk, men stille og roligt vil haven forandre sig, i et tempo hvor vi stadig syntes det er sjovt. 

Mange tak Kjeld fordi du havde tid og lyst til at komme ud og hjælpe os med haven, du har en skøn personlighed, som vi er taknemmelig for at have mødt, vi var helt stille efter du var gået, bare fordi vi var så overrasket over hvor dygtig de er. 












14 kommentarer:

  1. Det er da sjovt at vi rammer den samme dag, det må være Kjeld der står bag ;-). Jeg glæder mig også til at se jeres planer, de er jo noget større end vores, det bliver rigtig spændende. Ja han er dygtig, har bestemt ikke fortrudt det :-), kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er lidt sjovt at vi ramte samme dag, jeg har bestemt heller ikke fortrudt, vi mangler bare lige lidt flere timer i døgnet lige nu, men satser på at vi rigtig rykker til foråret.

      Slet
  2. Sikke en stor have I har! Jeg synes jo, det klæder stedet med den store plæne, men der sker ikke så meget på sådan én! Men den er bestemt god for øjnene. Det bliver spændende at se, hvordan stedet udvikler sig, for der er så mange muligheder, når man har god plads - og det er rart med professionelle øjne og tanker til at lede en på vej.

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg har egentlig aldrig tænkt over den store græsplæne som noget der giver ro for øjet, men det kan du have ret i at det gør, dejlig med nye måder at tænke på. Ja og det har været virkelig rart med professionelle øjne og en plan at gå efter, jeg glæder mig meget til at komme i gang, og jeg skal nok dele ;-)

      Slet
  3. Det lyder så spændende. Jeg har studeret hans bog "Havespor" en del gange. Jeg er også vild med hans tankegang osv om haver. Tidligere var han sommetider i p4 formiddagsprogram. Savner ham der. Og hans stemme!!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var blandt andet også ud fra hans tankegang om haver, at jeg valgte ham, jeg savner ham også på p4

      Slet
  4. Her er masser af muligheder, det skal nok blive flot.
    Held og lykke med projektet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh mange tak, ja der bliver virkelig noget at gå i gang med, men jeg glæder mig MEGET.....

      Slet
  5. Vi er jo også i gang med en have tegnet af Kjeld Slot, og det er helt klart den bedste beslutning, vi har taget. Han kunne ud fra vores ønskers se vinkler, haverum og meget, meget mere samt hurtigt fornemme, at Thorben ville både have lyst - men også evnerne til at lave de store projekter. Her kan bl.a. nævnes den 28 m lange og 3.80 m høje havemur!

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har bestemt heller ikke fortrudt, det er sådan nogle gode løsninger vi har fået.
      Jeg syntes det er virkelig hyggeligt at følge med i jeres projekter, og ikke mindst den store mur, det bliver så fint hos jeg.

      Slet
  6. Hej Jeannett.Ja !!! plads mangler i da ikke.Og det bliver da vildt spændende at følge omlægningen af jeres store have.Det kan kun blive godt når det er Kjeld Slot der har rådgivet jer.
    Dejlige billeder du viser...................også af æblepigen.
    Rigtig god weekend Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, og jeg lover at dele når vi kommer igang

      Slet
  7. Tak i lige måde til dig og Leif og hvor det glæder mig at vide I har gavn af mine forslag. Tiden står lidt stille ude hos jer, - på den gode måde, altså, - derfor tror jeg heller ikke at hverken I eller haven kan tåle en af de store omsiggribende makeovers der er overstået på et par uger eller tre. Det er skønt at have nogle projekter man kan se frem til og som man i kraft af ens egen tålmodighed kan både overskue og nyde og sætte pris på efterhånden som man får dem lavet. I har jo også hver jeres spidskompetencer, fandt jeg ud af. ;-))))

    Held og lykke til hele familien med haven i fremtiden.
    Kjeld

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi ja du lurrede os ret hurtig kan jeg fornemme :-) Vi var meget imponeret over dit arbejde, og glæder os bestemt til at komme igang.

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...