torsdag den 9. maj 2013

Mors dag, Cafe, Savillas


Det er jo mors dag på søndag, og derfor en god anledning til at fortælle sin mor at hun er den bedste i verden. Jeg hænger mig ikke så meget i datoer, men en lille mini ferie med dejlig vejr er jo en alletiders anledning til at tage en tur til Lundø og besøge Savillas.
Sådan en tur tog vi i dag og Filippa og jeg havde inviteret mormor med, så vi rigtig kunne forkæle verdens bedste mor og mormor. super hyggelig sådan at være 3 generationer afsted, jeg tror vidst vi nød det lige meget alle sammen.

Savillas ligger langt langt ude hvor man næsten ikke kan komme længere, nærmere betegnet Lundø. Lundø er en lille halvø der stikker ud i Limfjorden, mellem Lovens bredning og Skive fjord. Her ligger byen Lundø som er ganske hyggelig, og Cafeen/butikken Savillas som virkelig er et sted der er værd at besøge.

I Cafeen kan du købe brunch og frokost, eller en kage til kaffen, det hele bliver lavet fra bunden, af gode råvarer, i deres lille landkøkken.
I butikken kan du købe en skønne blanding af nye sager og loppefund, cafeen er en del af butikken,   så du kan rigtig side og blive fristet mens du drikker din kaffe.

Vi er heldige at vi ikke bor særlig langt fra Lundø og mine forældre bor meget få kilometer derfra, så det er et sted vi har besøgt mange gange. Når man nu ikke bor i en storby med Cafe muligheder på hver en gade hjørne, så er det rigtig skønt med et sted som Savillas tæt på.







6 kommentarer:

  1. Hvor ser det hyggeligt ud. Og maden bliver endda serveret på gamle mønstrede tallerkener. Det giver jo stemning i sig selv :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er super hyggeligt og gennemført ned til mindste detalje.

      Slet
  2. ih hvor ser det bare hyggelligt ud! Der er godt nok ret langt til Lundø herfra, men jeg får da helt lyst til at besøge nogle af de små øer her i det Sydfynske Øhav :-)'
    kh viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja jeg elsker de Sydfynske øer, jeg har desvære bare været der alt for lidt.

      Slet
  3. Hvor dejligt med sådan en dametur :-) og sikken fin kombination af cafe og butik.

    SvarSlet
    Svar
    1. Super hyggelig tur, nu er du jo flyttet så tæt på at vi snart kan tage en tur sammen, det vil jeg glæde mig til.

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...