torsdag den 8. marts 2012

ny Disney t-shirt

Jeg har været så heldig, eller skal vi sige æblepigen har været så heldig at få foræret noget disney stof. Det er jo ingen hemmelighed at Disney figurende er et hit herhjemme og hun har da også spurt flere gange om hvornår jeg ville sy en kjole til hende, dog er det mest Fedtmule hun spørgertil. Desvære var der ikke Fedtmule på stoffet, men Minnie og Mickey går nu også helt fin an. Jeg har ikke syet i  jersye stof før så jeg startede lige med en t-shirt, en kjolen er dog klippet og halvt syet sammen så den viser jeg senere. Det er egentlig ok at sy i, jeg har frygtet lidt at det ville trække sig og blive skævt, men nu hvor jeg har fundet en model der passer og lige får retter mine begynderfejl, så har jeg helt sikke mod på at kaste mig ud i flere projekter med det stof. jeg har længe kigget på fine jersye stoffer bla. ved Malika og Rose, må vidst hellere få fundet dankortet frem...


11 kommentarer:

  1. Hvor er det en sød t-shirt. Jeg kan godt forstå at æblepigen kunne bruge den. Det ser rigtig hyggeligt ud med at have tøjet hængende på den måde under hylden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak jeg drømmer om med tiden at få samlet flere bøjler så jeg kan få flere ting op at hænge der, jeg syntes nemmelig også det er så hyggelig.

      Slet
  2. Den er super fin :) Arthur er osse glad for Fedtemule, som han siger :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, ja Fedtmule er et hit :)

      Slet
  3. Nuser:) Jeg har endnu ikke prøvet kræfter med jersey stof.. Har vist lidt berøringsangst;)

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg kan godt anbefale at komme igang det er ikke så svært som jeg forventede

      Slet
  4. Godt at du ikke syntes det var svært, den blev da rigtig sød - at sy i jerseystof- jeg blev lige skruet tilbage til foråret 1983 hvor min søster og jeg syede vores eget joggingtøj i gråmeleret isoli- med diverse mintgrønne dele til... har i øvrigt meldt mig til et marapytta sykursus i maj måned- håber jeg kommer med :-) hov har forresten købt en overlocker- men er endnu ikke færdi med at tråde den- kunne godt lidt hjælp :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså Ellen så fedt at du rigtig er kommet igang med sy projekterne og tillykke med din overlocker, glæder mig til at se hvad du får lavet.

      Slet
  5. Du kan jo trylle Jeannett!!! ;o) Den er da sååå fin - dejligt at se stoffet bliver brugt på så god en måde!!! ;o) Hils den skønne Filippa fra Emilie og jeg! God weekend!! :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. UPS...måske jeg skulle sætte mit navn på, nu jeg markerer mig som anonym.. Hilsen Anita, Stoholm...skulle der stå! ;o)

      Slet
    2. Tak og god weekend til jer, og mange tak for stoffet :) jeg har flere ting klippet op, og glæder mig til jeg får lidt sy tid igen.

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...