tirsdag den 20. marts 2012

En fritids ornitolog


Jeg bor sammen med et par fritids ornitologer, den ene er manden i huset, den anden er æblepigen som har arvet sin fars store interesse for fugle. Vi har en stor plakat med havns fugle som hænger i spisestuen, og den bliver flittigt brugt til at genkende fuglene ud fra, heldigvis har en stor have med mange træer og buske, så der kommer ofte mange fugle på besøg. Billedet her er taget søndag morgen, hvor kikkert og fuglebøger igen er i sving. Jeg syntes det er så hyggelig når de har deres fuglesnak ved morgenbordet, ville ønske jeg selv var god til at kende fugle, men det er jeg desvære ikke, men jeg prøver at suge til mig, når manden deler ud af sin viden til æblepigen. Når jeg sådan sidder og lytter til deres fuglesnak, tænker jeg tit på at den dag snart kommer, hvor æblepigens fugle viden overgår min sparsomme viden, og hun vil fortælle mor om alle de spændende fugle hun kender...


14 kommentarer:

  1. Skønt med en fælles interesse. Hvor er hun bare sød :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er skønt og mange tak :)

      Slet
    2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
  2. Hvor sødt, en kikkert er også et hit herhjemme for tiden, dog synes Johanna det er træls man ikke kan se på nogen på kort afstand, men den har hun løst ved at vende kikkerten rundt og kigge ind af den forkerte ende;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi ja hvis du ser rigtig godt efter på billedet, så vender kikkerten også forkert her :)Hun har ikke rigtig knækket koden endnu

      Slet
  3. En klog dame sagde til mig her forleden, at hun var begyndt at føle sig gammel, nu hvor hendes børns viden oversteg hendes på adskillige punkter (skal dog lige siges at begge hendes børn læser på Uni) Jeg tænker det må være rart at høre ens børn suge til sig.
    Og hvor er hun fin!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, ja det er rigtig hyggelig, men heldigvis er hun ikke så gammel endnu at hun skal på Uni :)

      Slet
  4. Hyggelig billede. Jeg synes det er så dejligt at børn stadig kan fascineres af naturen..

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi bruger naturen rigtig meget herhjemme, både den lige uden for døren og den længere væk. Men det har vel også noget at gøre med den interesse vi lægger i det at hun holder interessen selv, tror jeg :)

      Slet
  5. Det varmer mit naturvejleder♥ rigtig meget, når jeg hører historier som din :-) Det bekræfter mig også i, hvor vigtigt det er, at vi vedbliver nysgerrige som voksne/forældre og på den måde kan skabe interesse for de mange skønne oplevelser, som naturen kan give os...viden kan de altid få, hvis interessen bliver hængende - og her har hun jo en farmand, som kan hjælpe med det, så det er jo bare skønt!

    KH
    Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak fro dit søde svar :) Det at være nysgerrige som voksen tror jeg også er vigtig, det tænker jeg også meget over i mit arbejde som pædagog :)

      Slet
  6. Hej, din blog ser rigtig fin ud, men det undrer mig, at den kom frem ved søgning på "blog" og "ornitologi", da der slet ikke er nogen blog-etiketter, der umiddelbart siger Fugle...Men held og lykke alligevel :)

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...