lørdag den 18. marts 2017

Haven dækket med sne, forhåbentlig sidste gang denne forår.

 Jeg blev temmelig overrasket i morges da jeg så ud af vinduet, og jorden var dækket af et tyndt lag sne. Det var ikke lige det jeg havde forventet at se, da jeg gik hen til vindueskarmen for at tjekke mine små spirebakker.

Når det nu er her, ja så er det jo som nyfaldet sne altid er, temmelig smuk. Det er ligesom om at haven rammer træder tydeligere frem, så jeg måtte lige en tur rundt i haven med mit kamera og min kaffekop.


 Kejserbusken er så fin lige nu, med de små lyserøde blomster, det er bestemt en must have i haven hvis du spørger mig. Det er en af de store buske, men den har kun godt af at blive holdt lidt nede med saksen.
 Alle bedene er klippet ned, og jeg er igang med at rense dem for ukrudt, i græsbedene blomstrer der et tyndt lag krokusser, og Allium aflatunense er på vej op. Narcisserne er på vej op i det lange hvide bed, det er det bed der er længst væk med den bagerste sorte pergola. Jeg har lagt en del forskellige narcisser, og når engang de blomstre skal jeg nok vise meget mere herfra.



 Heldigvis forsvandt sneen hurtig igen, og solen kom frem mellem skyerne, og det blev faktisk en helt ok dag, dog lidt for våd til at komme i haven og rense bede.




8 kommentarer:

  1. Øv med sne nu, sidste år fik vi sne i april, det var værre. Herovre nøjedes vi med regn, storm og kulde. Det var nok også koldt hos jer.

    SvarSlet
    Svar
    1. jep det er koldt og i dag regner det også og er koldt ikke lige ønske have vejr

      Slet
  2. Jeg forstår godt hvis du glippede med øjnene da du kiggede ud til det smukke snelandskab :o) mon ikke det er årets sidste. Ja man kan da aldrig være sikker. Jeres have er nu bare så smuk også med sne på.
    Forsat god og forhåbenlig solrig weekend.
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, vi fik lidt sol i går men i dag er det bare vådt grå og koldt, jeg håber virkelig at det var forårets sidste sne

      Slet
  3. Godt det ikke er os der fik sne. Jeg fik det lige aflyst i sidste øjeblik :-) Vi har i dag både haft sol og regn, men sneen må I gerne beholde deroppe nordpå ...
    Når det så er sagt er jeg lidt skuffet over at vi nærmest slet ikke har haft noget sne i år. Og jeg er spændt på hvor mange røde snegle vi får i år, når det nu har været så mildt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Enig vi har faktisk ikke haft for meget sne i år, men jeg er mere vild med det når det kommer i december og januar. Håber ikke vi får for mange snegle i år

      Slet
  4. Hei. Jeg kan godt skjønne at du ble overrasket. Heldigvis har vi ikke snø her, men kaldt. Ønsker deg en fin helg.

    SvarSlet
    Svar
    1. rigtig god søndag til dig også, og lad os håbe at varmen snart kommer

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...