søndag den 15. januar 2017

Vi laver hul i hegnet og drømmer om en blomster eng, mens haven hviler fredfyldt under en dyne af sne.

 Så kom den endelig, sneen. 
Det startede i går eftermiddags med store bløde snefnug, og her til morgen var haven dækket af det fineste lag pudder. Jeg kan ikke forestille mig bedre vinter vejr, helt vindstille et par minus grader og fuld sol. Det er desværre ikke hverdags vintervejr her i danmark, så det er med at nyde det når det endelig er her.

Jeg har været rundt med kameraet flere gange i løbet af dagen, det er utroligt som alting ændre karakter med et lag pude på, haven virker pludselig så ren og fredfyldt.






 Vores indkørsel til gården går lige igennem vores to frugthaver, jeg overvejer at lave græsplænen under frugttræerne om til en blomster eng. lige nu er der græs som vi plejer at slå ned sidst på sommeren med en le og bruge til hø, vi er ikke plaget af brændenælder og andet meget aggressivt ukrudt lige der, så der burde være en chance for at det kan lade sig gøre. Det er lidt af en jungle med alle de frøblandinger man kan købe i dag, og en svær beslutning, skal jeg vælge en der ligget tæt op af den beplantning der er på stedet i forvejen, eller en blanding til tørt sandjord, elle måske en der er fyldt med alle mine yndlings blomsterne, måske kan jeg finde en der har det hele...





 Det er ikke kun mig der nyder sneen, marken bag ved gården blev omdannet til kælkebane, gode barndoms minder at tage med i bagagen.



 Haven er meget lukket af fra omverdenen, da vi har høje træer hele vejen rundt om gården. Det er vi egentlig meget glad for da det giver en god læ, men nogle gange savner vi også kigget ud over markerne. Nu har vi lavet et lille hul i hegnet, hvor vi kan gå ud og se ned over markerne, men det kræver at man står i den helt rigtige vinkel for at finde huldet. Skulle man få lyst til at gå gennem de to nye pergolaer for at komme ud og nyde udsigten, ja så finder man et skønt lille opholds rum inde mellem træerne, der er lige plads til en hængekøje, og et par stole hvorfra man kan nyde udsigten.


 Jeg ved jeg ikke er den eneste der er ved at gå frø indkøbs amok i denne tid, og til jer der følger med her på bloggen tør jeg godt love blomster, blomster og flere blomster til sommer.

8 kommentarer:

  1. aiii, hvor er den smuk den sne, eller rettere, hvor er din smukke have også smuk med sne... her har vi ikke rigtig fået noget æv

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, det gør bare så meget for både haven og humøret med sådan en gang ny sne, desværre er det ikke noget vi kan beholde særlig længe, jeg kunne ellers godt tænke mig at det blev en måneds tid.

      Slet
  2. Ja det har virkelig været en skøn og smuk dag, jeg tænker at vi nok er mange der er gået amok med vores kameraer 😊. Dejligt ser det ud og hvor ville jeg ønske at sneen blev er et godt stykke tid, have lidt frost med solskinsvejr, det er mit drømme scenarie af de næste par måneder 😊. Men vi nyder det så længe det varer 😊, kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg er så enig, sne et par måneder, høj sol og blå himmel drømme, drømme drømme...

      Slet
  3. Hej Jeannett.
    Sikke smukke billeder du har lagt op.
    Ja det er bare så smukt når sneen ligger urørt hen og med solskin.

    Hilsen Bente.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak jeg tror det er billeder jeg vil vende tilbage og kigge på, når jeg engang tænker på tilbage hvordan 2017 året har været

      Slet
  4. Sikke en smuk vinterhave, I fik da et pænt drys, vi fik kun et par mm. Det er nu ikke fordi jeg sådan drømmer om vinter, men et par dage er jo top.
    Venligst
    Henrik

    SvarSlet
  5. skønne kælkeminder- bærer selv på de samme med min far og legekammerater bare fra for 40 år siden ;-) - og så er de pergolaer der leder blikket og viser vej fantastiske- vildt hvad et hul i hegnet kan gøre.

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...