torsdag den 3. september 2015

Ærteblomster og solsikke

Jeg elsker ærteblomster og solsikke, de er virkelig nogen af mine sensommer favoritter. Her kan i se hvordan ærteblomsterne slynger sig om hegnet ind til køkkenhaven, de har fast plads her hvert år. Hegnet blev sat op i sin tid for at Malou ikke skulle storme lige ind i køkkenhaven, hun har det nemlig med at løbe lige stærkt nok nogen gange. Hegnet er lavet af hassel stokke som vi har klippet fra et levende hassel hegn nede på marken, og så har Leif flettet det mellem nogle stokke.
Det er et perfekt hegn for ærteblomster, de kan nemt slynge sig rundt i hegnet, og når vi går forbi hegne ind i køkkenhaven, mødes vi af en herlig duft af ærteblomster.

På den anden side af hækken står nogle virkelig skønne mørke solsikke
(Helianthus annuus, Claret  F1) De passer perfekt til de mørkrøde ærteblomster og Cosmos der står lige foran i bedet.











9 kommentarer:

  1. Du har den mest fantastiske køkkenhave - det må være et kæmpe arbejde!

    Lathyrus er vidunderlige, og hvor ser de godt ud på det smukke hegn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, vi bruger selvfølgelig en del tid i haven, men mon ikke vi alle gør det. Min mand kan bedst lide at arbejde i køkkenhaven så det er der han bruger mest tid. :-)

      Slet
  2. Skøn, skøn køkkenhave, og sikke en flot indgang! Solsikkerne er også dejlige - har i mange år haft solsikker, men i år glemte jeg desværre at så dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, solsikken er en af mine yndlings, vi har dem også i gule et andet sted i haven, men de her røde er virkelig skønne syntes jeg.

      Slet
  3. Generelt imponerende billeder!
    Har du virkelig lathyrus i blomst nu...mine er for længst visne og borte, selv om jeg nev alle gamle blomster af - hvordan gør du??

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :-) jeg ved faktisk ikke helt hvad jeg gør ud over at nive hoveder af, jeg har passet på at de ikke blev tørre for det kan de ikke lide. Men det kan også være fordi at vi har så koldt et klima her i Midtjylland at alting starter flere uger efter alle andre i landet, så måske er de bare lidt bagefter,

      Slet
  4. Luktärter är fina, både att se och dofta på. Vackra solrosor, den mörka färgen är riktigt fin.
    Ha det gott!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak ja de mørke er virkelig også mine yndlings.

      Slet
  5. Nej nu måste jag ut och jobba i köksträdgården vilket paradis du visar!! otroligt vackert!! Tack för att du delar med dig.

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...