lørdag den 18. oktober 2014

Ethnic stemning og gode minder på terrassen

Vi har sat sommer have møblerne væk og fundet de mere rustikke møbler frem, jeg syntes de er med til at skabe en fin efterårs stemning på teressen. Jeg har pyntet lidt op med græskar, nødder, frugt og efterårs farvede blade. Vi bruger stadig teressen meget, den har dør lige ind til spisestuen, så den er dejlig tæt på, og det er nok en af grundene til at vi stadig er meget derude.
Vi er jo ikke helt færdig derude, vinteren skal gå med at lave grovkøkken og langbord i tømmer bræder, og så skal vi have sat nogle stråle varmer op i loftet. Det kommer helt sikker til at forlænge sæsonen at vi får varme derude, men indtil da har jeg fundet nogle af mine Yak og Cashmir tæpper frem. Det er tæpper jeg har taget med hjem fra nogle af mine rejser til Indien og Nepal, og den helt specielle uld fra geder og Yakokser der lever højt oppe i bjergene i Indien og Tibet er meget velegnet til at væve tæpper af, de bliver dejlige bløde og varme.
Jeg har fundet et par puder i Ilva som jeg syntes passer meget fint til mine tæpper og sammen giver det lidt en ethnic præg på den ellers meget rå nordisk stil. Æble kurven er fra Butan, og messing vasen på gulvet og på bordet er en gave jeg har fået af en kær ven i Nepal. Det er alt sammen ting der bringer gode minder frem og det giver rigtig god mening for mig at bruge ting i min indretning som er personlige og som betyder noget for mig.

Min teresse er en lille ekstra stue som vi bruger rigtig meget, jeg elsker at side derude med en god kop kaffe omgivet af gode minder og loppefund.
Vi har i løbet af sommeren spist mange is i skyggen og drukket adskillige flasker rødvin med gode venner derude om aftenen. Nu er det mere en kop varm kaffe under et par tæpper, eller en jagt bitter der bliver drukket derude, det er nemmelig det perfekte sted at slutte en god efterårs jagt.















7 kommentarer:

  1. Sikke et fantastisk sted - hvor ser det bare godt ud ☺kan sagtens forestille mig det må være et dejligt sted at sidde og hygge med familie og venner. .

    SvarSlet
  2. Og så er oktober jo også den helt rigtige måned at mindes nepalrejser i 😃 lækker kaffe"kande" i glas😊

    SvarSlet
  3. Hvor ser det bare hyggeligt ud!! Dejligt at I kan bruge terrassen her i efteråret også - og super lækker stemning du har lavet :-)

    SvarSlet
  4. Jeg stemmer i koret: Hvor fint og hyggeligt! Især brændestablen, ren efterårsstemning.

    - Anne

    SvarSlet
  5. Det ser rigtig dejlig ud. Her kan man jo også være når det regner og blæser.
    Hilsen Bente.

    SvarSlet
  6. Hvor ser det hyggeligt ud og rigtig god måde at forlænge den tid man kan sidde ude på og som sikkert også udnyttes til kreative projekter.

    Mange hilsner Christine nybloggeren alfredogstorm.blogspot.com

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...