lørdag den 5. juli 2014

Mens vi drømmer om ferie


Mit yndlings pause sten i haven lige for tiden, er her i læ mellem Jasmin buskene og kaprifolierene som vokser op af hegnet. De har en skøn sødlig dugt som breder sig ud i haven og blander sig med duften fra mine roser. Der er virkelig oplevelse for alle sanserne når man går rundt i haven for tiden, både for duft og syns sanserne men bestemt også for følesansen, bla. fordi roserne efterhånden er væltet så meget ud over stien at man ikke kan undgå at stikke sig når man går forbi dem, uanset hvor meget vi snor os. Jeg ved ikke hvorfor det altid ender med, jeg på det her tidspunkt af året altid fortryder, at jeg ikke var mere flittig med at binde roser og stauder op i foråret.

Vi har lige en uge mere på arbejdet endnu inden vi for alvor kan starte på ferien herhjemme. I år har vi planlagt den første uge skal gå til Sverige, til bla. Astrid Lindgrens verden. Vi sejler til Göteborg, og bruger de første 3 dage i området omkring Astrid Lindgrens verden, derefter har vi ikke planlagt noget udover at afslutte turen med en weekend ophold i København. Måske nogle dage på kanotur, måske bare køre fra den ene loppis til den næste (det er selvfølgelig min ide) Vi har også talt om at vi gerne ville besøge nogle af de mange fine trädgårde de har i syd-Sverige, nu får vi se hvad der dukker op på vejen, men gode forslag modtages gerne.

6 kommentarer:

  1. Rigtig god ferie! (Når I når dertil). Kan huske, at jeg selv var så glad for at få lov at komme dertil som barn. Særligt glad var jeg, da jeg fik lov at se Lotte fra Spetakelmagergades hus og den gris, som hun altid bærer under armen ;-)

    Begejstres over at se dit Mexico-stel - det er super fint!

    SvarSlet
  2. mange tak, ja Lotte er nok også udover Pippi den figur Filippa glæder sig mest til. Vidste slet ikke mit stil hedder Mexico, jeg har kun to kopper med tilhørende underkopper desværre, jeg fandt dem på et begagerumsmarjed

    SvarSlet
  3. Steller er fra Bing og Grøndahl og kaldes Mexico. Prisen på det er som regel ret højt, men man kan være heldig at få det billigt en gang imellem :-) Kan se at dine kommer er de store - de mest almindelige er meget smallere i diameteren.

    SvarSlet
  4. *kopper - sorry for alle stavefejlene ;-)

    SvarSlet
  5. Håber at I får en dejlig ferie!

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...