søndag den 7. januar 2018

Sikke en smuk morgen


 Vi vågnede til en smuk og meget kold morgen, helt perfekt på en søndag. Pludselig kommer man igen i tanke om at det er med vinter og vintervejr, slet ikke er så skidt endda.

 Jeg kunne selvfølgelig ikke komme hurtig nok ud med kameraet, det er nemlig en af de gode ting ved at have en blog. Lysten til at dele oplevelser, lysten til at tage billeder, og lysten til at finde det smukke i hverdagen og i alle årstider, er en super motivationsfaktor for at komme ud.

 Så jeg lavede mig en hurtig kop kaffe, og tog den med ud i haven, jeg tog et par mundfulde og så glemte jeg ellers alt om den kaffe, for pokker hvor var det bare fint det hele.

 Motiver er der nok af, det er bare lige med at se dem.
 Sådan et lag rimfrost tryllestøv pynter virkelig på græsserne, selv her sidst på året hvor de efterhånden er ved at være lidt triste at se på. Flere af græsserne er efterhånden knækket, og mange har lagt sig, men der er dog nogen der stadig står, og de mange frøstandene pynter mellem græsserne som små knapper på de sidste standhaftige tinsoldater.



 Da jeg kom tilbage til min kaffe, ja så var den selvfølgelig kold. Så jeg lavede mig en ny, og godt pakket ind i uld og tæpper, tvang jeg mig selv til at lægge både telefon og kamera og bare nyde.
 Bare side der og nyde udsigten ud i haven, helt stille i dampen fra min kaffe, det er lige sådan et øjeblik jeg vil prøve at huske tilbage på, når det igen bliver mørkt og mudret, og foråret virker så utrolig langt væk.

12 kommentarer:

  1. Sikke fantastiske billeder fra morgenens blå time. At side der og blot nyde haven er noget af det bedste i verden. Uanset vind og vejr.
    Knus Heike

    SvarSlet
  2. Det var en dejlig morgen og en skøn dag.

    Hvor er det bare nogle skønne billeder :)

    SvarSlet
  3. UH det ser kold ud ,men nogle fantastiske billeder af din smukke have altid fotogen, selv i frost vejr og om sommeren ,i sit blomster skrud .

    SvarSlet
  4. Oh, at sidde der med en kop kaffe, det 'must be' dejligt.

    SvarSlet
  5. Hvor er det smukt. Jeg kan godt forstå, du glemte kaffen:) Her var det også usandsynlig smukt, men jeg nåede ikke at tage billeder. Græsser er virkelig fotogene hele året.

    SvarSlet
  6. Hvor ser det dejligt ud 😀 Græsserne er virkelig smukke, også på denne tidsafsnit året.
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  7. Det ER altså også nogen smukke billeder du fik ud af din morgentravlhed - og ja, man skal huske at nyde synet med øjne der ser uden kamera .. også

    SvarSlet
  8. Det kan man vist kalde den blå time-billeder. Det ser godt ud :)

    SvarSlet
  9. Sådan en morgen giver glæde og varme, samt lidt stolthed over hvad man kan frembringe når havemennesker tager fat. Stor værdi i de mange græsser, sommer, efterår og vinter, hvislen og svejen i vindens tørre melodi
    Henrik.

    SvarSlet
  10. Eventyrligt og smukt, næsten som at være der selv har du fanget stemningen.
    Et er sikkert, jeg må have plantet flere græsser.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
  11. Øjj hvor flot, ja eventyrligt at se....

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...